El comerç en botigues físiques pot romandre un procés important en els nostres models de consum, sempre que es reformi al voltant de les necessitats del client.
Actualment vivim immersos en l’era digital, la pandèmia encara ho ha fet més evident, tots hem hagut d’adaptar-nos per tal de donar servei als nostres clients.
Encara que la compra en línia te un paper amb molt de pes, les relacions humanes i l’atenció personalitzada, son inimitables.
Segons Sam Walton, fundador de Walmart, l’experiència de client es el punt clau per atreure als clients i fidelitzar-los.
Mesurar l’experiència del nostre usuari durant tot el procés de compra pot ser clau per millorar el nostre servei .
Mesurar tot el procés que realitza el client, és important per identificar punts crítics. Quin es el nostre punt crític? En quin moment de la compra el nostre client no es sent content/a? Un dels punts més crític, acostumen a ser les cues que es formen al finalitzar la compra, haver d’esperar es un factor crític per els nostres clients, i hem d’intentar millorar la seva experiència.
Les empreses defineixen estratègies i inverteixen recursos en eines digitals de captació de clients per incrementar el tràfic a les botigues, però, quan aquets ja hi son, els tractem com a prioritat? Si no es així ens costarà molt fidelitzar a aquest client.
De totes les propostes que fa Sam Walton, en destaquem quatre:
- Excedeix les expectatives dels teus clients. Una actitud adequada, una auto-motivació constant, la predisposició a ajudar, una escolta activa i ser amable poden ser punts forts.
- L’èxit consisteix en un procés de canvi constant. Cal innovar, provar-ho i adaptar-se a les noves tecnologies i saber que ens funciona i que no.
- Estableix una comunicació activa amb els teus clients. Els clients ens poden aportar la seva visió externa sobre el nostre punt de venda i aportar solucions que nosaltres no havíem tingut en compte i que podem valorar.
- Compta amb el teu personal i augmenta la seva autoestima. La actitud del personal, tal i com hem comentat abans pot ser clau en crear una bona experiència de client al final es el nostre personal el que atendrà als nostres clients.
Font: Viaempresa