EMPRENEDORIA
Promoció Econòmica de Sant Joan Despí
Punt PAE
Pla d’Empresa
Assessorament
econòmic-financer
Assessorament
en matèria TIC
Formació
empresarial
Municipi cooperatiu
Reempresa
Programa Be an Entrepreneur
Ajudes i
Subvencions
Espais d’allotjament
EMPRENEDORIA
Una persona emprenedora sorgeix de la creació, generació o identificació d’una idea de negoci, la qual estudia oportunitats i planteja els seus punts forts i debilitats per tal d’estructurar una activitat econòmica viable, enriquidora en tots els sentits tant per a la mateixa persona emprenedora com per al medi social que l’envolta.
Els emprenedors que esdevindran en empreses, són la base de la creació d‘ocupació i riquesa per a un poble, ciutat o país. Des del Departament de Promoció Econòmica, Foment de l’Ocupació i Comerç, es proporcionen recursos perquè les persones que disposen d’una idea de negoci, arribin a crear i consolidar la seva activitat.

SERVEIS D’ASSESSORAMENT PER A CREACIÓ D’EMPRESA
El Servei de creació d’empreses del Centre de Promoció Econòmica és un servei públic i gratuït que l’Ajuntament ofereix a les persones que tenen una idea de negoci i volen crear la seva pròpia empresa, amb l’objectiu d’impulsar i fomentar la creació, la consolidació i el creixement de l’activitat emprenedora.
Com s’hi pot accedir?
Si hi teniu interès, podeu demanar una primera cita trucant al telèfon 93 480 80 50, enviant un correu a promocio@sjdespi.net o dirigint-vos personalment al Centre de Promoció Econòmica.
Cost del servei
Gratuït. El servei forma part de la xarxa “CATALUNYA EMPRÈN: per a la creació d’empreses” de la Generalitat de Catalunya i és un Centre Local de Serveis a les Empreses de la Diputació de Barcelona.
Demana assessorament per crear el teu negoci
PUNT PAE
El Punt d’Atenció a l’Emprenedor/a (PAE) és un servei que té per objectiu facilitar la posada en marxa de noves empreses.
Com Punt d’Atenció a l’Emprenedor facilitem la creació de noves empreses.
Com tots els PAE, utilitzem CIRCE per crear empreses, i en concret en un dels components que el formen: el Sistema de Tramitació Telemàtica (STT). Amb això reduïm la quantitat de tràmits necessaris per a tenir el teu negoci actiu. I tot en un únic lloc!
Quines societats es poden crear a través del servei de Punt PAE?
El punt PAE permet realitzar, per mitjans telemàtics, els tràmits de constitució i la posada en marxa de les formes jurídiques següents:
➜ Societats de Responsabilitat Limitada (SL).
➜ Treballador Autònom.
Aquest tipus de tramitació té com a principals avantatges un important estalvi de cost i de temps. La mitjana de temps per les Societats de Responsabilitat Limitada, un cop es fa la signatura a la notaria, és de 4 dies. En el cas dels autònoms, la constitució es realitza en un màxim de dues hores durant el mateix dia.
Per altres formes jurídiques, com ara les Societats Civils Privades, Cooperatives o Laborals, caldrà seguir els tràmits reglamentaris en cada cas.
Què cal tenir en compte abans d’adreçar-se al Punt PAE?
Prepara’t la visita
Deixant de banda la part de la planificació de l’empresa, abans d’adreçar-te al punt PAE per tramitar l’alta d’un empresari individual o una societat limitada (SL), cal tenir en compte diversos factors, ja que les dues formes tenen característiques, requisits i implicacions fiscals i legals diferents.
A continuació, et detallo alguns dels aspectes clau a considerar:
→ Elecció de la forma jurídica: La decisió depèn de factors com el risc de l’activitat, el nombre de socis, la necessitat de crèdit, etc.
→ Costos associats: La creació d’una societat limitada té costos inicials (notari i registre mercantil) que no són necessaris en el cas d’un autònom.
→ Aspectes laborals: En ambdós casos, cal considerar si hi haurà treballadors a càrrec.
→ Quina activitat o activitats es faran i quins són els epígrafs IAE corresponents i els equivalents CNAE, ja que pot condicionar la fiscalitat i la manera de facturar. Podeu ajudar-vos amb el cercador d’activitats i les seves obligacions tributàries a la web d’Agència Tributària.
→ Quina serà la data d’inici prevista d’activitat. La data d’inici d’activitat no pot superar els tres mesos, a comptar des de la data d’enviament del DUE.
Dit això, des del Punt PAE de Promodespí, us facilitem uns formularis en funció de cada forma jurídica i us ajudem en el cas de tenir qualsevol dubte.
Els formularis estan dissenyats per ser omplerts de manera digital. A cada formulari es fa menció de la documentació que s’haurà d’aportar en cada cas.

PLA D’EMPRESA
Us assessorem i acompanyem durant tot el procés de definició i redacció del Pla d’Empresa. Es tracta d’un servei tutoritzat, des de la idea i fins a la constitució de la forma jurídica més adient, a través del Punt PAE.
Tens una idea de negoci i no saps per on començar? Vols assegurar-te que el teu projecte sigui rendible i sostenible?
Què et proposem?
⟶ Diagnòstic personalitzat: Comencem amb una sessió individual per conèixer la teva idea de negoci i els teus objectius. Analitzem el teu projecte per garantir que tens la base necessària per fer viable el teu futur negoci.
⟶ Formació pràctica i útil: T’oferim formació adaptada per ensenyar-te a construir el teu pla de viabilitat. Des de l’anàlisi de mercat fins al pla econòmic-financer, amb eines i plantilles fàcils d’utilitzar.
⟶ Assessorament Mercantil i financer expert: T’ajudem a resoldre tots el dubtes mercantils, laboral, fiscals, estructurar les teves projeccions econòmiques i a entendre com gestionar els teus costos, ingressos i rendibilitat.
⟶ Validació de la teva idea: Volem que el teu projecte tingui èxit, per això et donem eines perquè puguis validar la teva idea al mercat. Aconsegueix feedback real dels teus possibles clients abans de llançar-te.
⟶ Suport continuat: Amb el nostre servei de seguiment, t’acompanyem a mesura que el teu negoci creix. Revisem els teus progressos i et proporcionem consells personalitzats per adaptar-te a les noves oportunitats del mercat.
A Promodespí, tens l’assessorament i les eines per poder convertir la teva idea en una empresa sòlida i rendible.
Assessorament Pla d'empresa

ASSESSORAMENT EN MATÈRIA TIC
Les persones emprenedores i les empreses de Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat i Sant Just Desvern, teniu a la vostra disposició, el servei d’assessorament personalitzat en matèria de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). L’objectiu d’aquest servei és assessorar i orientar en l’ús i la implementació de les TIC i Internet.
Alguns dels dubtes que resolem habitualment en aquests assessoraments són:
- Com puc millorar el posicionament del meu web?
- Com puc fer màrqueting a través de les xarxes socials?
- Com puc fer la pàgina web?
- Vull encarregar la pàgina web. Però vull saber què m’estan oferint.
- Quines eines existeixen per crear una botiga online?
- Com puc treballar en equip online?
- Vull un correu amb domini propi. Com puc fer-ho? Què em costarà?
Si teniu algun d’aquests dubtes o d’altres relacionats amb, contacteu amb el departament d’empresa o emprenedoria al telèfon 93 480 80 50 o el correu electrònic promocio@sjdespi.net i us oferirem assessorament personalitzat.
El servei és gratuït.
Amb el cofinançament de
ASSESSORAMENT ECONÒMIC-FINANCER
CONSOLIDACIÓ I CREIXEMENT DE LES EMPRESES
Les persones empreses consolidades de Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat i Sant Just Desvern, teniu a la vostra disposició, el servei d’assessorament personalitzat en matèria econòmica i financera.
Consisteix en:
- Una primera reunió en línia de detecció de necessitats (1-1.5 hores aproximadament) on es realitza una diagnosi inicial de la gestió de l’empresa en funció de la informació i la documentació aportada.
- Seguidament, es dissenya un pla d’intervenció amb els objectius concrets, les tasques a desenvolupar i hores d’assessorament previstes. Aquestes s’adequaran a l’evolució de l’assessorament, l’assistència i el nivell de compromís.
- Finalment, s’estableix sessions de seguiment de la feina desenvolupada arran de l’assessoria. Fixació dels següents objectius i de les accions a planificar i executar.
Si teniu algun d’aquests dubtes o d’altres relacionats amb, contacteu amb el departament d’empresa o emprenedoria al telèfon 93 480 80 50 o el correu electrònic promocio@sjdespi.net i us oferirem assessorament personalitzat.
El servei és gratuït.
Amb el cofinançament de
FORMACIÓ EMPRESARIAL
Les microempreses i les petites empreses són els pilars de la generació d’ocupació i de renda a Sant Joan Despí. Per això us oferim formació per ampliar els vostres coneixements i afavorir el desenvolupament, el creixement i la consolidació empresarial.
La formació consisteix en una sèrie de sessions i tallers de curta durada sobre diversos aspectes de la gestió empresarial, com ara:
- Màrqueting i comercialització
- Economia, finances i fiscalitat
- Innovació empresarial
- Internacionalització
- Networking i cooperació empresarial
- Habilitats directives
- Recursos humans
- Responsabilitat social empresarial (RSE)
A qui s’adreça?
La formació s’adreça a professionals autònoms i autònomes, persones emprenedores, empreses de recent creació, personal directiu i responsables de les diverses àrees de gestió.
Com s’hi pot accedir?
Cal inscriure’s prèviament. Podeu fer-ho per correu electrònic promocio@sjdespi.net, trucant al telèfon 93 480 80 50, a través de les inscripcions en línia o presencialment, al Servei de suport a les persones emprenedores i a les empreses del Centre de Promoció Econòmica.
On i quan s’imparteixen els cursos?
Generalment, els cursos s’imparteixen al Centre de Promoció Econòmica. Els horaris dels cursos depenen de la programació.
Cost dels cursos
Gratuït.
MUNICIPI COOPERATIU
L’Ajuntament de Sant Joan Despí és membre del Programa Municipi Cooperatiu. Aquest programa té com a objectiu el creixement de l’economia social i cooperativa com a part del teixit econòmic.
A més, Sant Joan Despí forma part de la federació de municipis cooperatius de Catalunya.
Sant Joan Despí és un municipi compromès amb els valors de l’economia social. Donar a conèixer les característiques i especificitats d’aquest model d’empresa i els seus tràmits de constitució, entre les persones emprenedores, és el primer pas per la posada en marxa de projectes d’economia social i solidària.
Què oferim?
Durant tot el procés, oferim suport i acompanyament a les persones i entitats interessades a dur a terme una iniciativa d’economia social i cooperativa.
Les persones que vulgueu emprendre un projecte d’aquestes característiques teniu accés a informació i orientació sobre aspectes relacionats amb la constitució d’una empresa, els recursos, les ajudes i els serveis que teniu al vostre abast.
Per accedir-hi, heu de demanar hora a través del correu promocio@sjdespi.net
MAIG COOPERATIU
El MAIG COOPERATIU és un cicle d’activitats de difusió de l’economia social i cooperativa amb propostes per a tots els públics que inclou actes divulgatius, xerrades, tallers o presentacions que van des de la difusió dels avantatges de l’opció cooperativa a altres activitats i temàtiques del nostre sector.
Els Municipis Cooperatius, l’Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat, les entitats d’economia social i les cooperatives del Baix Llobregat organitzem cada any aquest cicle d’activitats de difusió de l’economia social i cooperativa.
L’economia social promou la participació de les persones membres, l’ocupació estable, la innovació, l’arrelament al territori i el desenvolupament local. Existeixen cooperatives de treball a tots els àmbits i sectors des de l’atenció a les persones, les energies renovables, la comunicació o la indústria, entre d’altres. Alhora, les iniciatives d’economia social i solidària prioritzen les dimensions socials, ambientals i humanes de l’economia, a fi de resoldre més eficaçment les necessitats de la ciutadania.
REEMPRESA
És una iniciativa promoguda per la patronal catalana Cecot i Autoocupació, amb la col·laboració del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), que funciona com a espai virtual per tal de coordinar els serveis efectius de suport al cedent i al reemprenedor en processos de reempresa.
Vols cedir?
El servei de Reempresa t’ofereix assessorament individual per a l’elaboració del teu Pla de Cessió, així com assessorament durant tot el procés de transmissió de l’empresa. Nosaltres t’ajudarem en el procés de cessió.
Vols Reempendre?
Els serveis no tenen cap cost econòmic ni per a tu, ni per al cedent de l’empresa o el negoci. Quan hi ha interès per la compra d’un negoci entre una persona cedent i una emprenedora Reempresa posa en marxa un procés de transmissió que consta de diverses parts:
1. Presentació de les parts.
2. Signatura de l’acord de confidencialitat entre ambdues parts.
3. Negociació.
4. Signatura de la Carta d’Intencions, el precontracte o el contracte d’arres.
5. Due Diligence.
6. Signatura del contracte de compravenda. Transmissió de l’empresa!
A qui s’adreça?
– A persones emprenedores que com tu, amb el projecte de reemprendre una empresa o negoci que ja està en funcionament.
– A empreses que tinguin el projecte de transmetre la seva propietat i gestió a un reemprenedor, sigui per successió familiar o per transmissió a treballadors o a tercers.
Com s’hi pot accedir?
Cal inscriure’s prèviament. Podeu fer-ho per correu electrònic promocio@sjdespi.net, trucant al telèfon 93 480 80 50 o al Servei de suport a les persones emprenedores i a les empreses del Centre de Promoció Econòmica.
Cost del servei
Gratuït.

PROGRAMA BE AN ENTREPRENEUR
Be an Entrepreneur és un programa promogut per l’Ajuntament de Sant Joan Despí, impartit per la Fundació Escola Emprenedors, d’iniciació a l’emprenedoria dirigit als alumnes de secundària d’ESO, batxillerat i formació professional dels instituts del municipi.
El seu objectiu principal és fomentar el caràcter emprenedor dels estudiants mitjançant una exclusiva i innovadora metodologia que enforteix la iniciativa, l’autoestima i la confiança. El programa s’imparteix íntegrament en anglès per part de professors especialitzats, els quals, a més, són emprenedors.
Amb el cofinançament de