DATA: 22 d’ octubre
De 09:30 a 13.30 h
Modalitat: Online
Objectius:
Les persones que col•laboren en xarxes socials sota la figura de blogger, instagramer, youtuber, etc, poden arribar a tenir una activitat econòmica encoberta per la qual haurien de tributar i cotitzar, posant-se en el punt de mira de l’Agència Tributària i de la Seguretat Social. L’objectiu general es explicar com legalitzar aquests tipus d’activitat econòmica, aclarir en quins casos un col•laborador en xarxes socials ha d’estar donat d’alta com a autònom, els tràmits que ha de fer i les obligacions fiscals i legals que això comporta, a fi d’evitar que incorrin en il•legalitats.
Continguts:
Anàlisi de la figura de l’instragramer, youtuber i/o blogger, com a professional autònom.
– Delimitació de casuística.
– La postura de l’Agència Tributària i de la Seguretat Social i les seves sancions.
– Els tràmits d’alta com professional autònom dels instagramers, youtobers i/o bloggers.
– Els tràmits d’alta a l’Agència Tributària: domicili fiscal, epígraf d’activitat, règim d’IRPF i d’IVA.
– Els tràmits d’alta a la Seguretat Social: quota d’autònoms.
– Les obligacions fiscals com professional autònom dels instagramers, youtubers i/o bloggers.
– L’emissió de la factura.
– El quadre d’impostos.
– Els altres requisits legals dels instagramers, youtubers i/o bloggers.
– El registre de la marca personal i del domini.
– La propietat intel·lectual i els drets d’autor de les fotos, vídeos i articles.
– L’ús d’imatges i continguts de tercers.
– La publicitat encoberta.
A càrrec de Yolanda Presa Alamillos (ypaproject)
Dirigit a: Persones emprenedores que vulguin iniciar-se en l’activitat econòmica de ser influencer professional. Persones usuàries de xarxes socials que vulguin informar-se dels requisits legals que han de complir la figura
professional del instragramer, youtuber i/o blogger.