El Departament d’Empresa i Treball obre una nova convocatòria del programa d’ajuts per al foment de l’autoocupació de joves, amb un import total destinat de 13 milions d’euros.

 

Els beneficiaris son persones entre 18 i 29 anys (ambdós inclosos) que vulguin posar en marxa un projecte professional. Es reserven 500.000 € del pressupost a persones joves amb domicili fiscal a micropobles (municipis de menys de 500 habitants).

 

L’import de l’ajut és de 15.120 € per persona sol·licitant.

 

El termini per sol·licitar l’ajut és del 18 de juliol a les 9h fins al 20 de setembre a les 15h telemàticament a través de canalempresa.gencat.cat ó tramits.gencat.cat.

 

Requisits per obtenir l’ajut:
  • Tenir entre 18 i 29 anys (ambdós inclosos) a la data d’inici d’activitat com a persona treballadora autònoma.
  • Estar donada d’alta al registre del programa de Garantia Juvenil en situació “inscrit beneficiari” el dia anterior a la data d’inici de la seva activitat com a persona treballadora autònoma.
  • Haver iniciat l’activitat econòmica o professional com a persona treballadora autònoma, com a mínim, el dia abans de presentar la sol·licitud d’aquest ajut.
  • Mantenir i acreditar, amb informació fiscal i/o de facturació, la realització de l’activitat econòmica o professional per la qual s’ha sol·licitat l’ajut durant un mínim de 18 mesos de manera ininterrompuda.
  • Tenir i mantenir el domicili fiscal i, si s’escau, el centre de treball, a Catalunya al llarg dels 18 mesos.
  • Durant aquest temps, dur a terme amb aprofitament una acció de caràcter formatiu o de suport que contribueixi a millorar la gestió del negoci o que estigui relacionada directament amb l’activitat econòmica o professional desenvolupada.

Més informació al 012 o a través del correu electrònic treballautonom.treball@gencat.cat.

Entradas Relacionadas
XII FÒRUM EMPRESARIAL DE SANT JOAN DESPI – 9 de novembre de 2022

Demà dia 9 de novembre, celebrarem la XII edició del Fòrum empresarial de Sant Joan Despí amb la conferència (Agenda Read more

XI EDICIÓ FÒRUM ANUAL DE COMERÇ 2021

Avui dia 29 de Novembre de 2021, de 14:00 h a 16:30 h al C.C Mercè Rodoreda - Sala Aloma. Read more

Work Experience

Des del dia 4 fins al 13 de maig s’obre la convocatòria per a la contractació d’una quarantena de joves durant l’estiu en dos programes ocupacionals Read more

WEBINAR | QUÈ ÉS CLAU PER TENIR UNA BONA AUTOESTIMA?

En aquest curs reflexionarem sobre què és l’autoestima, quin paper té aquesta en la manera com ens enfrontem als reptes Read more

Idiomas